Тема: Рівні
організації життя. Методи біологічних досліджень.
Мета: Узагальнити
та систематизувати знання учнів про біологію, сформувати поняття про біосистему, її основні
властивості, на цій підставі визначити рівні організації живої матерії,
проаналізувати особливості, властиві кожному рівню, порівняти властивості
живих і неживих систем, дати сучасне визначення життя, ознайомити учнів
з основними методами біологічних досліджень. Активізувати інтерес учнів
до вивчення біології.
Хід уроку
І. Організаційний
етап.
ІІ. Актуалізація опорних
знань і мотивація навчальної діяльності учнів.
Питання для бесіди.
1. Які науки
вивчають загальні властивості всіх організмів?
2.
Як відбувався розвиток біології?
3. Які українські вчені зробили суттєвий внесок у
розвиток світової біології?
Формування теми та
мети уроку.
ІІІ. Вивчення
нового матеріалу.
Великий Г. Галілей
сказав: « Гідні похвали і здивування люди, які завдяки гостроті свого розуму
відкрили невірність або помилковість положень, які вважаються повсюдно за
правду».
-
Що
таке «система»?
(це сукупність взаємодіючих компонентів, яка має нові якості, що не були
властиві елементам системи).
-
Опрацювання
схеми « Загальна картина світу».
-
Що
являє собою наукова картина світу? (структура, яка
складається з підпо-рядкованих систем).
-
Чи
є системою організм? Схема №1
-
Складіть
список загальних ознак життя. Схема №2.
-
Рівні
організації живої матерії (заповніть таблицю №1).
-
Методи
біологічних досліджень (заповніть таблицю №2).
Схема
« Загальна картина світу»
Схема
№1
Схема
№2
Таблиця №1
Рівень організації
|
Які науки вивчають
|
Таблиця №2
Методи біологічних досліджень
|
Характеристики
|
-
Чи
існує життя на молекулярному рівні?
-
Чи
можна молекулу вважати біосистемою?
-
Формулювання
поняття «життя».
ІІІ. Узагальнення
знань учнів.
1. Які основні
властивості живого вам відомі?
2.Які рівні
організації живого виділяють учені?
3.Які методи
досліджень використовує біологія?
ІV.
Домашнє завдання.
0 коммент.:
Отправить комментарий