четверг, 29 октября 2015 г.

Основні види палива та їх значення в енергетиці країни. Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів її переробки

Розробка уроку на тему:» Основні види палива та їх значення в енергетиці країни. Охорона навколишнього середовища від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використанні продуктів її переробки.»

Мета: узагальнити знання учнів про склад та властивості основних джерел вуглеводнів, їх застосування як палива у різних галузях господарства; розвивати вміння учнів класифікувати хімічні об’єкти за різними ознаками , виділяти головне в великому об’ємі інформації, робити узагальнюючі висновки, формувати дбайливе ставлення до енергетичних ресурсів своєї Батьківщини.


Тип уроку : узагальнення та систематизації знань.
Методи: евристична фронтальна бесіда, пояснення вчителя, інтерактивна гра «Реклама»
Обладнання: комп’ютерна презентація «Основні види палива в енергетиці країни», мультимедійний екран, колонки, Г.А. Лашевська. Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту), ресурси мережі Інтернет.





                                                    Хід роботи.
І.  Організаційний момент.
ІІ. Підготовчий етап.
А) Мотивація навчальної діяльності ( евристична бесіда)
Що мав на увазі Д. І. Менделєєв, коли говорив «Нафта не паливо, палити можна і асигнаціями» ?
( Справа в тому, що довгий час нафту використовували в якості палива, а Д.І. Менделєєв разом зі своїми однодумцями сприяли розвитку її переробки і раціонального використання продуктів переробки).
Б) Постановка мети та завдань уроку
Які ж види палива існують в наш час, яке місце посідають в енергетиці країни і чому? Які існують екологічні проблеми, пов’язані з видобуванням і використанням вуглеводневої сировини , способи захисту ( слайд 1).  Це основні питання, відповідь на які ми сформуємо на протязі нашого уроку. Отже  записуємо  тему урока «Основні види палива та їх значення в енергетиці країни».(Учні записують тему) (слайд № 2).
 І сьогодні ми узагальнимо ті знання, які ви отримали на протязі вивчення розділу « Природні джерела вуглеводнів».

ІІІ Узагальнення знань.
Людина з давніх часів використовувала різні види природного палива для приготування їжі та обігріву житла, а згодом і для виготовлення  предметів побуту, зброї тощо.
1. Давайте разом сформулюємо поняття « паливо» ( слайд № 3)
• П а л и в о – це природні або синтетичні речовини, спалювання яких супроводжується виділенням великої кількості теплової енергії.
 А тепер розподілимо різні види палива за агрегатним станом та походженням (слайд №4,5).
2.Порівняйте склад природного і супутнього нафтового газів. Згадаймо застосування продуктів, які одержують з цих газів ( слайди №6-8).
3. Давайте згадаємо склад, фізичні властивості та способи переробки нафти (слайд  № 9-10).
4. Перелічіть головні продукти переробки нафти. (слайд №11)
5.  А тепер згадаймо походження, спосіб переробки та галузі використання вугілля та продуктів його переробки ( слайди № 12-15).
6. Розглянемо застосування штучного палива. ( слайди № 16-19).
7. Інтерактивна  гра «реклама». Учням заздалегідь було запропоновано наступне завдання: попрацювати в групах та створити рекламу таких видів палива як: природній газ (1 група), нафта (2 група), вугілля (3 група). Учні представляють результати своєї роботи, після завершення проводиться обговорення та створення «рейтингу» видів  палива(робота з інтерактивною системою)
Переваги газоподібного палива ( слайд № 20).
8. Отже, ми розглянули основні види палива, його види та використання, а тепер укажіть, чи впливають продукти спалювання вугілля, нафтопродуктів і природного газу на навколишнє середовище й організм людини ?
9. Розглянемо основні шкідливі газові викиди з погляду їх впливу на навколишнє середовище. ( слайди № 21).
10. (слайд №22). Ще не так давно ми раділи новим здобуткам індустріалізації. Густий чорний дим над заводськими трубами або повалені бульдозером дерева під новий будівельний майданчик сприймалися як символи технічного прогресу, а перші хімічні та металургійні промислові гіганти викликали ейфорію. Прозріння наступило в останні 25-30 років. І тепер фабричний дим - це вже забруднювач атмосфери, шкідливі токсичні викиди продукції хімічної промисловості становлять глобальну проблему, яка потребує негайного вирішення.
12. І як одна з головних проблем забруднення атмосфери – парниковий ефект ( слайд № 23-24) 
13. Фотохімічний смог та кислотні дощі ( слайд № 25).
14. Забруднення грунту ( слайди № 26-27).
15.  Забруднення водойм ( слайд № 28).
Робота з підручником с.60-61 (мал.10.2,10.3, 10.4)
16. Це повинен знати кожен ( слайд № 29).
17. Запропонуйте способи захисту навколишнього середовища від продуктів переробки вуглеводневої сировини ( слайд № 30-31).
18.  Альтернативні джерела енергії ( слайди № 32-33).

ІV. Домашнє завдання: прочитати параграфи 9-10; виконати завдання для самоконтролю 1- 4,6( підготувати повідомлення). 

V. Підведення підсумків роботи . Аналіз результатів виконаної роботи, виставлення аргументованих оцінок, рефлексія.
Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами узагальнили  знання про склад та властивості основних джерел вуглеводнів, їх застосування як палива у різних галузях господарства, розглянули який вплив чинять продукти спалювання вугілля, нафтопродуктів та газу на навколишнє середовище.




0 коммент.:

Отправить комментарий

 
--