Тема: Система
біологічних наук. Зв’язок біологічних наук з іншими науками. Завдання
сучасної біології. Значення досягнень біологічної науки
в житті людини і суспільства.
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів про
біологію, її основні етапи розвитку, біологічні дисципліни,
визначити предмет загальної біології, розповісти про видатних учених-біологів.
Обговорити значення біології в житті
окремої людини і суспільства.
Здійснити профорієнтацію учнів на професії, пов’язані з біологією.
Активізувати інтерес учнів до вивчення біології. Сприяти патріотичному та моральному
вихованню учнів.
Хід
уроку.
І. Мотивація
навчальної діяльності учнів.
1. Розповідь з
елементами бесіди.
- Чим займається
загальна біологія? Які її завдання та проблеми? Яке місце в систе-мі біологічних знань посідає цей курс?
- Які розділи біології ви вивчали?
-
Яке значення для суспільства мають галузі біології?
2.
Формування теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація
опорних знань учнів.
Розповідь, бесіда.
Сучасна біологія являє собою великий багатоповерховий будинок, який має тисячі « кімнат » - напрямків, дисциплін,
самостійних наук. До різноманіття органічного світу біологія повернена «
великою п’ятіркою »дисциплін.
-
Як
ви гадаєте, яких? ( таксономія, морфологія, фізіологія, філогенія, екологія)
-
Які
царства живої природи вам відомі? ( Дробянки, Бактерії, Гриби, Водорос-ті, Рослини,
Тварини)
-
Назвіть
науки, що вивчають кожне з цих царств ( вірусологія, бактеріологія,
мікологія,
альгологія, ботаніка, зоологія).
-
Назвіть
відомі вам ботанічні науки; зоологічні науки.
-
Які
науки, що вивчають загальні властивості організмів ви знаєте? (цитологія, генетика, екологія, молекулярна біологія).
-
Як
ви розумієте поняття « прикладні дисципліни»?
-
На
які групи можна поділити ці дисципліни за сферою застосування?
(сільськогосподарські, медичні, екологічні).
-
Назвіть
прикладні дисципліни (селекція, рослинництво, тваринництво).
Розглядаючи
структуру біології виділяють таксономічні дисципліни: бактеріологія, мікологія,
ботаніка, зоологія; та фундаментальні дисципліни: молекулярна біологія,
цитологія, генетика, екологія. Дана структура вказує на науки, які вивчають
загальні властивості всіх організмів.
-
Етапи
розвитку біології ( перегляд презентацій: «Історія розвитку біології»; «Видатні
вчені – біологи України»)
Під час перегляду презентації учні заповнюють таблицю
Прізвище вченного | Роки життя | Основні наукові відкриття |
---|
ІІІ. Узагальнення знань учнів.
1. Які науки
вивчають загальні властивості всіх організмів?
2. Як відбувався
розвиток біології?
3. Які українські
вчені зробили суттєвий внесок у розвиток світової біології?
ІV.
Домашнє завдання.
How To Bet On Football - Mapyro
ОтветитьУдалитьSoccer Betting 101 · Football betting explained · Soccer Betting 청주 출장안마 explained · Betting on 부천 출장안마 the European Football League · Football betting explained · Soccer betting 창원 출장안마 explained 서산 출장안마 · Soccer betting explained 성남 출장마사지 · Soccer